Az 1144/2014/EU európai parlamenti és tanácsi rendelettel összhangban a belső piacon és harmadik országokban megvalósított, mezőgazdasági termékekre vonatkozó tájékoztatásnyújtási és promóciós intézkedésekhez nyújtott támogatások
-összeg keret: 95 000 000 EUR
-A benyújtási határidő: 2020. április 15
-az egyszerű programok esetében a belső piacon: az elszámolható költségek 70 %-a,
Kedvezményezettek:
- szakmai szervezetek,
- termelői szervezetek,
- termelői csoportok az Art. A 3. sz. 1151/2012 a minőségbiztosítási rendszerekről,
- a mezőgazdasági termékek reklámozásáért felelős közérdekű küldetésbe bevont szervezetek (például: Agence Bio, mezőgazdasági kamarák).
A promóciós program a következő termékekre terjedhet ki:
- Az Európai Unió működéséről szóló szerződés (EUMSZ) I. mellékletében felsorolt termékek, a dohány kivételével.(élőállat,Hús és élelmezési célra alkalmas vágási melléktermékek,Tejtermékek, méz,Állati belső részek, hólyag és gyomor (kivéve a halakét), egészben vagy darabokban stb)
- A következő feldolgozott termékek: sör, csokoládé és abból készült termékek, kenyér, cukrászsütemény, sütemények, cukrászsütemények, kekszek és egyéb pékáruk, növényi kivonatokból készült italok, tészta, só, természetes ínyek és gyanták, mustárpaszta, csemegekukorica, pamut.
- A szeszes italok oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel.
- Az eredetmegjelöléssel vagy oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott bor, valamint a szőlőfajta megjelölésével ellátott bor; egyszerű programok esetén a bort hozzá kell kapcsolni egy vagy több másik termékhez.
- A halászati termékek, ha egy vagy több termékhez kapcsolódnak.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=CELEX:C2020/012/07









































