Megjelent a kormány rendelet a Gazdaságvédelmi Akcióterv keretében a veszélyhelyzet ideje alatt egyes agrárszabályozási tárgyú rendelkezések eltérő alkalmazásáról. A rendelet tartalmazza, hogy a 2020. április 1-30. között benyújtandó kifizetési kérelmek beadhatók elektronikus úton is, a Magyarországi Sertéstenyésztők és Sertéstartók Szövetségén (MSTSZ), mint szakmai szervezeten keresztül. A változtatás célja, hogy az állattartók és az ügyintézésben résztvevők egészségének megőrzése érdekében minimálisra csökkenjen a személyes találkozások száma.
Mind a hízó, mind pedig a tenyészkoca állatjóléti támogatás kifizetéséhez szükséges dokumentumokat az MSTSZ részére elektronikus formában (pdf, jpg) kell elküldeni. A kitöltött nyomtatványokat (mindet) cégszerű aláírást követően szkennelt változatban, elektronikusan juttassák el a területi felelős részére és másolatban az igazolasmstsz [dot] eu email címre. A Kincstárhoz ebben az esetben az eredetieket nem kell postázni, viszont kérik, hogy azokat őrizzék meg! A sertéságazati területi felelős igazolások kiállítása a kitöltött és beküldött nyilatkozat és mérési jegyzőkönyv alapján történik, szintén kizárólag elektronikusan.
A kitöltött nyilatkozatot ebben a tárgynegyedévben mihamarabb juttassák el a szakmai szervezetnek!
A benyújtáshoz szükséges dokumentumok a Magyar Államkincstár honlapján az alábbi linkekre kattintva érhetőek el:
A biztonságos és gördülékeny ügyintézés érdekében vegyék fel a kapcsolatot az MSTSZ területileg felelős munkatársaival.